Concertagenda

1946 - 2024: 78 jaar Vlissingse Oratorium Vereniging - Zeeuws Concertkoor

Wij geven onze concerten onder de naam Zeeuws Concertkoor, waarbij wij blijven vermelden dat het Zeeuws Concertkoor een initiatief is van de Vlissingse Oratorium Vereniging.

Zaterdag 26 oktober 2024 in de Sint Jacobskerk: herdenking 80 jaar Slag om de Schelde
Karl Jenkins - The Armed Man from scratch

Eind oktober/begin november 2024 wordt op vele plaatsen in Walcheren de slag om de Schelde herdacht. Op zaterdag 26 oktober gebeurt dat aan het begin van de middag in de Sint Jacobskerk met aansluitend een plechtigheid op Uncle Beach bij de Oranjemolen.
Het Zeeuws Concertkoor sluit daar ’s avonds bij aan met een uitvoering van The Armed Man van Karl Jenkins. Het is een uitvoering from scratch, dat betekent alle koorrepetities op zaterdag 26 oktober plaats vinden:
- ’s ochtends vanaf 09.30 uur tot ’s middags 14.30 uur vinden de repetities plaats in de aula van het Scheldemond College te Vlissingen;
- vanaf 15.30 uur is dan de generale repetitie met orkest en solisten in de Sint Jacobskerk.
Het concert zelf begint om 20.00 uur.

Dirigent: Pim Overduin.
Bij de koorrepetities is Jos Vogel de begeleider.

Meezingen: iedereen met een partituur van The Armed Man is welkom.
(The Armed Man - Karl Jenkins; Complete vocal score; uitgever Boosey and Hawkes Ltd; uitgavenr. M060115455; bijvoorbeeld te bestellen via de website van Broekmans en van Poppel voor €20,85)

Geef je op via het deelnemersformulier.
Deelname voor leden van VOV/Zeeuws Concertkoor is gratis.
Alle andere deelnemers betalen € 50.

De kaartverkoop voor het concert ’s avonds begint op 1 september as. via deze website.
Kaarten kosten € 20; kinderen/jeugdigen t/m 17 jaar en studenten € 10.

Zaterdag 14 december 2024 19.30 uur in de Sint Jacobskerk:

King Arthur, een semi-opera van Henry Purcell

Dit is een productie van het Zeeuws Concertkoor in samenwerking met Fontys Academy of the Arts en het Souvenir Jeugdkoor.
Medewerking wordt verder verleend door Balletschool Middelburg en Barokorkest Florilegium Musicum.
Dirigent: Pim Overduin;  regie: Joke Ruppert

King Arthur is ook te zien op zondag 15 december om 14.30 in de Nieuwe Kerk in Zierikzee.
Kaarten voor 14 en 15 december kosten € 27,50; voor kinderen/jeugdigen t/m 17 jaar en studenten € 10.
Voor donateurs van de Stichting Vrienden van de VOV zijn in het middenschip van de kerk aparte plaatsen gereserveerd.
Dus, geef u eerst op als donateur van
de Stichting Vrienden en bestel daarna uw kaarten.
U wordt donateur van deze stichting voor minimaal € 25 per jaar.
Aanmelden als donateur: info@zeeuwsconcertkoor.nl

De kaartverkoop begint op 1 september as. via deze website.

Dit is muziek waar je heel blij van wordt. Dus kom meezingen en wordt lid van VOV/Zeeuws Concertkoor!
De repetities zijn op maandagavond van 20.00 - 22.00 in het Scheldemond College, Weyevlietplein 13 te Vlissingen.
Info en aanmelden: info@zeeuwsconcertkoor.nl